Total Pageviews

Thursday 7 April 2016

drama melayu vs drama korea

Aku xtau dah brp lama aku xtgk drama melayu....aku bkn xnak sokong drama tempatan tp aku rs mcm diorg dah xde idea....asyik2 cite cinta novel.... aku pun minat baca novel tp kalau dah baca novel...kluar kat tv pun citer tu juga....bosan le... dgn jln cerita slow.... dgn sponser buat iklan 18sx.... xsesuai betul... rosak minda... 

Kalau cerita korea ni... politik ada... perang ada... kekeluargaan ada.... so xde la bosan sgt... jln cerita pun xslow... ada 1 drama pasal kedoktoran tak ingat tajuk apa...  siap dia tulis translate bahasa yg doktor guna... cth : skrip kt patient kene buat MRI, kat tepi skrin tulis apa tu MRI.... hah... sambil nonton dpt gak ilmu...

Mungkin penggemar drama melayu nyampah bc artikel aku ni....tp aku lg suka tgk drama melayu zaman dulu.. byk pengajaran....citer p. ramlee pun byk nasihat dalamnya.... tp drama skrg..... ntah le....

Ok lah.... ni cuma pendapat aku je.... kalau suka tgk xsuka xyah tgk ...kannn.... apa pun mohon maaf dipinta sekiranya terguris hati....  hamsahamida.... 

1 comment:

  1. Setuju...

    Iklan di Malaysia sekarang ini banyak yang tidak mematuhi akta pengiklanan, itulah sebabnya banyak iklan 18sx....

    ReplyDelete