Total Pageviews

Wednesday 6 April 2016

Perasaan itu.....

Hah.... hari ni nak cerita pasal g pilih design pintu... patutlah orang kata rumah yang dibeli dah siap ngan rumah yang kita pilih rekabentuk dan bahan lain perasaannya.... memang teruja sangat... pilih punya pilih xsangka dah sejam duk kat kedai pintu tu.... heheheheh.... rambang gak mata ni tgk design yang cantik2 sampai xtau nak pilih.... bukan design aje warna pun macam2 ada.....

3' X 7'
6' X 7'
Pintu ni banyak pakej. So korang boleh le pilih pakej yang sesuai ngan bajet mahupun ikut yang korang suka. Ni design dan warna pintu saya dan kekanda a.k.a. perunding peribadi pilih mengikut bajet yang ada. heheheh maklum la... bajet xbanyak mana pun....   pakej ni beli pintu besar dapat pintu kecil tapi design grill saya upgrade skit...so bila upgrade duitnye pun kene upgrade gak...kih...kih...kih... Bak kata perunding peribadi pintu ni nak pilih biar betul2 puas hati sbb bkn boleh nak tukar2 selalu mcm langsir.... Pintu besar ni saya gantikan pintu sliding sbb saya rasa pintu sliding xbrp selamat. Nak kene buat grill lagi, nak bersihkan pun susah, selalu tersangkut... maklumlah anak ramai...kecik2 lagi.. bleh tahan ganas gak....kui..kui...kui...   So pintu kecik tu letaknya di dapur... bila nak masak xyah buka pintu sbb pintu ni boleh buka kat tgh2 dia.... sungguh praktikal... pintu kecik tu pun ada banyak design gak... 



3.5' X 7'
Pintu yang ni saya beli lain....xmasuk dalam pakej... pintu ni nak letak kat depan untuk kegunaan harian... so pintu besar buka bila ada tetamu or nak buat kenduri.... mmmmm.. memang teruja sangat2... hanya Allah yang tau mcmn rasanya... Syukur Alhamdulillah....  tak lupa juga pada kontraktor yang sanggup melayan dan memberi saya membuat pilihan.... TERIMA KASIH YE !!!.... Kalau yang ada kat melaka nak buat rumah tu bleh le contact AnoVentures Sdn Bhd .... DAEBAK!!!! * pengaruh citer korea nih...hehheehhe...

2 comments:

  1. salam.. nak Tanya awak tempeh pintu ni kat mana ek.. biasanya nak tgk contoh2 yg lain kat mana ye

    ReplyDelete
  2. saya beli kat top security... bleh je tgk design kat website diorg... tp sy cadangkan beli di newedge pun ok.. after sales nye service ok skit kot dr top security... tapi g tgk kat kedai lg puas hati sbb dlm gambar xbrp nampak design sebenar tu...

    ReplyDelete